Oktan med ny designprofil

Et kolon-tegn og en ny fargepalett preger vår nye grafiske identitet.

Kanskje har du allerede lagt merke til noen forandringer da du åpnet vårt siste nyhetsbrev? Du stusset muligens litt over fargene, utseendet på siden eller presentasjonen av innholdet? Hvis ja, så er du sannsynligvis av den observante typen. Vi i Oktan har nemlig tatt en fot i bakken og justert profilen siden sist vi sendte ut nyhetsbrev.

Hva er nytt?
Logoen er fortsatt oransje, men oransjefargen er noe skarpere enn den gamle. Og vi har fått et nytt bumerke der O-en i Oktan er koblet sammen med et kolon-tegn.

Visste du forresten at?
-O-en er det kjemiske symbolet for grunnstoffet oksygen?
-O er en blodtype?
-O er forkortelsen for omkretsen i en formel?

Det viktigste for oss er naturlig nok at O-en en forkortelse for Oktan. Kolon-tegnet er et grafisk element som understreker hvem vi ønsker å være som byrå.

-I Oktan har vi en visjon om at ideer skaper verdier. Med den nye designprofilen ønsker vi å tydeliggjøre hva vi mener, sier og står for, sier administrerende direktør Helge Olaussen i Oktan Oslo - og legger til:

-Oktan Oslo er et fullservice digitalbyrå med solid erfaring fra merkevarebygging, reklame og salgsaktiviteter. Med ny designprofil har vi fått et skarpere og mer tidsriktig uttrykk, noe som også blir understreket ved at vi utvider fargepaletten og tar i bruk svart og grå, i tillegg til oransje og hvit, sier Helge Olaussen.

Om Oktan Oslo
Oktan Oslo er en del av det skandinaviske kommunikasjonshuset Media Bergen, som ellers består av selskaper innen reklame, PR, analyse og digital kommunikasjon. I Oktan Oslo setter vi kunden i fokus og mener at kunnskap om digital tilstedeværelse og evnen til rask og målrettet gjennomføring er avgjørende for å lykkes for å skape de beste resultatene. Vi tar gjerne en prat om dine utfordringer.

Opprettet 15.08.2018, oppdatert 12.09.2018

Visuell identitet  - hvorfor bry seg?

En visuell identitet rommer alt en bedrift står for og vil formidle til kundene sine. Da spiller også papiret en viktig rolle.

Les mer
Årsrapporten - vårens vakreste eventyr

Nå er tiden kommet for å sette i gang arbeidet med å planlegge arbeidet med et av årets viktige kommunikasjonskanaler - årsrapporten. Ikke tenk at dette er årets pliktløp, men årets mulighet til å...

Les mer
O_oktan_neg

VIL DU VITE MER?

KONTAKT OSS