Få økt effekt ut av nettsiden din med disse 3 tipsene

  Vi ser ofte nettsider som har godt innhold og som tiltrekker seg trafikk. Selv om disse sidene tilsynelatende fungerer godt så gir de lite tilbake i form av nye kontakter eller handel.


1. Legg inn Call-To-Action i innholdet ditt

Det som mangler er en oppfordring til den besøkende om å undersøke videre hva du kan by på. Det kan være i form av å lese en relatert artikkel, laste ned noe som omhandler samme tema, følge deg i sosiale medier eller ta kontakt.

Ved å legge inn Call-To-Action (CTA) i innholdet ditt får du raskt utnyttet potensiale som ligger i at noen har funnet nettsiden din og er interessert i det du tilbyr.

Take Action Concept on the Mechanism of Metal Cogwheels.

 

CTA last ned ebok 30 tips for å skaffe flere leads

 

2. Sett opp internlenking på nettsiden

En internlenke kobler sammen en side på et nettsted med en annen side på det samme nettstedet.

Du bør lenke internt fra innholdet ditt til annet innhold på nettsiden din. Det har to funksjoner:

  • Gjør det enklere for Google å forstå hva siden handler om og gi siden din mer synlighet
  • Den besøkende kan enkelt navigere seg videre til annet innhold

Hvor mange internlenker du kan sette opp avhenger av hvor mye innhold du har på nettsiden din. Du bør ha fokus på å lage så mye høykvalitetsinnhold som mulig slik at du kan sette opp mange lenker.

 

Ord og uttrykk som er spesifikke for bransjen egner seg godt til internlenking.

Det ordet eller uttrykket du velger å bruke til å lenke (anchor text) bør være det samme som det det lenker til. Ikke bruk "klikk her" som anchor text.

NB! Du bør ikke overdrive ved å lenke opp det samme ordet mange ganger. Det kan oppfattes negativt av Google.

The Manaus Iranduba Bridge (called Ponte Rio Negro in Brazil) is a bridge over the Rio Negro with 3595 meters of length that links the cities of Manaus and Iranduba. It was opened on Oct 24, 2011

 

3. Justér skriftstørrelsen

Vi lever i en mobil verden. For mange av våre kunder så er andelen besøk fra mobil helt opp mot 75%. Det varierer fra bransje til bransje, men det er uansett svært viktig å ha innholdet sitt tilgjengelig for mobil.

En responsiv nettside er en selvfølge i dag, men likevel kan det i mange tilfelle være nødvendig å justere skriftstørrelsen/fontstørrelse slik at det blir lesbart på en mobil enhet.

Vi anbefaler minimum størrelse 16, men mange mener 18 er optimalt.

Husk å alltid teste hvordan nettsiden din ser ut og virker fra mobilen din!

 Happy brunette woman texting with her smartphone in a park

 

Hva nå?

Hvis du har mange sider er det fornuftig å prioritere i hvilken rekkefølge du skal begynne. I analysesystemet ditt (Google Analytics e.l.) kan du ta ut en rapport som viser de sidene med mest besøk og høy BR (fluktrate).

Under ser du en video som viser hvordan vi får frem den aktuelle rapporten i Google Analytics.

 

Utnytt mulighetene i Instagram stories - gratis guide

Opprettet 25.09.2018, oppdatert 06.03.2019

Disse 7 trendene må du følge med på i 2019

2018 synger på siste verset og vi er i gang med planleggingen av 2019. Nok et begivenhetsrikt år i markedsføringens tjeneste er snart historie og vi har tatt en titt i krystallkula for å se hva vi...

Les mer
Google I/O 2018

Googles årlige utviklerkonferanse, Google I/O, gikk av stabelen i forrige uke. I år kunne de ha byttet ut I/O med AI. Nyhetene rundt Artificial Intelligence (kunstig intelligens) sto i kø. 

Les mer
O_oktan_neg

VIL DU VITE MER?

KONTAKT OSS