3 gode grunner til å velge et fullservicebyrå

 

Du som jobber med markedsføring i en liten eller mellomstor bedrift vet at det er mye ansvar som tillegges markedsavdelingen. Få smb-er har inhouse-ressurser som kan håndtere alt selv og de fleste markedsavdelinger med et snev av ambisjoner er avhengig av eksterne byråer.

Vi er selvfølgelig glad i alle våre kunder, men det er de som bruker oss både kreativt og strategisk som får mest ut av samarbeidet. De morsomste kundene å jobbe for er de vi jobber tettest med, de som ser på oss som en utvidet del av sin egen markedsavdeling.  

Hos oss sitter det både kreativ, strategisk og analytisk kompetanse i samme landskap. Vi har AD-er, tekstforfattere, webdesignere, og medieplanleggere.  Vi har kommunikasjonsrådgivere og strateger. Som en del av byrågruppen Media Bergen har vi også et utvidet kompetansenettverk å benytte oss av ved behov. Vi samarbeider, diskuterer, utvikler oss og lærer av hverandre. Dette kommer våre kunder til gode på mange måter.  Her er tre av grunnene til at det kan være lurt å velge et fullservicebyrå.

 

1: Det tar mindre tid for deg

I et stort konsern med hundrevis av merkevarer og et titalls markeds- og merkevaresjefer er det forståelig at det opereres med mange byråer. Ofte har de ulike konsernavdelingene helt ulike markedsstrategier og målgrupper som krever helt ulik tilnærming. Her opereres det ofte med mange byråer hvor noen designer, noen lager innhold, noen gjør performance og andre bistår med PR, strategi og konseptutvikling. 

Jobber du derimot i en typisk liten eller mellomstor bedrift hvor alle er nødt til å spille på lag for å få skuta til å flyte, stiller saken seg annerledes. Da er det neppe forsvarlig å bruke tiden på å administrere møter, briefer, dialoger og samarbeid med flere nisjebyråer. Har dere i tillegg et ønske om å satse på inbound marketing er det soleklart at dere bør velge et fullservicebyrå, for eksempel Oktan Oslo.

Tid er penger, og mer enn det. Har man begrensede ressurser internt har man kanskje ikke tid til å kjøre ukentlige møter med et flersifret antall byråer, for i etterkant å måtte bruke masse tid på å orientere contentbyrået om hva seo-byrået sier, og formidle behov fra performance-byrået til produksjonsbyrået og tekstforfatteren.

Med et byrå som bistår deg hele veien kan du bruke tiden din på andre ting enn å koordinere og administrere.

 

2. Du får et team som tar seg tid til å bli kjent med deg

Hos et fullservicebyrå får du et team som kjenner deg, kjenner hverandre og som har etablerte workflows som får ting til å skje. Når vi begynner å jobbe med nye kunder setter vi sammen teamet basert på interesse og kjennskap til din bransje, i tillegg til team-medlemmenes markeds- og kommunikasjonsfaglige kompetanse. 

Hos oss jobber det erfarne designere med ulike spesialiseringer, og digitale poteter som ser helheten og er vant med å sette opp strukturerte kampanjeløp som gjør at aktiviteter kan trackes og optimaliseres. Vi har erfarne prosjektledere og strategiske rådgivere som vil ta seg tid til å gjøre seg kjent med din merkevareidentitet og organisasjonens planer og drømmer.

Nina_keno 

3. Du får bedre samspill mellom kreativitet og data 

I følge den store annonsørrapporten 2018 tror 42% av norske annonsører at kreativitet er viktigere enn data, mens 45 % mener at data kan kompensere for manglende kreativitet.  All vår erfaring viser at dagens annonsører krever effektiv samhandling mellom kreative løsninger og medieplasseringer.

Hos oss sitter innholdsprodusentene i samme landskap som medieplanleggerne. Hvis det skjer noe i nyhetsbildet som kan bygge verdi for bedriftens tjenester kan vi raskt komme opp med noen gode idéer til kommunikasjon rundt dette og så få det på lufta i løpet av kort tid. Og når noen som jobber med optimalisering og analyse ser at en annonse fungerer dårlig er veien kort for å be en designer eller innholdsprodusent om å lage noe nytt og mer effektivt

Kreativitet og data fungerer best sammen, mener vi.

New call-to-action



B

Opprettet 27.03.2019, oppdatert 14.05.2019

Ny statistikk om nordmenns bruk av sosiale medier

Ipsos kartlegger jevnlig nordmenns bruk av sosiale medier, og nå er tallene fra Q2 her.

Les mer
Bygg en pengemaskin!

"Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don't know which half.”

Et kjent sitat i markedsføringskretser uttalt av John Wanamaker. Wanamaker regnes som en pioner innen...

Les mer
O_oktan_neg

VIL DU VITE MER?

KONTAKT OSS